2012. május 12., szombat

Könyveink mellé most ajándék mozijegy


Nem csalás, nem ámítás, ezen a hétvégén minden könyvünk mellé ajándék mozijegy jár, amit ebből a listából Ti választhattok ki.

A rendelést a corleonis@t-online.hu e-mail címre várjuk, mert csak így tudjuk a webshop kedvezményt (20%) érvényesíteni, és a kért mozijegyet postázni. ;)

Kedvcsinálónak összepárosítottunk pár könyvet és filmet, hogy segítsünk a döntésben, de természetesen bármelyik könyvünk akármelyik filmmel párosítható.

Íme!
A szerelmet keresőknek ajánljuk

Minden, amit tudni akartál az EX-ről:
Minden, amit tudni akartál az exről segít túlélni a drámát, és megtanít, hogy: - hogyan szerezzük vissza hatalmunkat a destruktív ex felett - ki irányít az exekkel folytatott viszonyban - ha függőségi viszony áll fenn az exszel, hogyan szabaduljunk tőle - hogyan kezeljünk egy szükségszerű kapcsolatot az exszel - hogyan zárjunk le egy kapcsolatot az exszel - hogyan viszonyuljunk társunk exkapcsolatához - praktikus tanácsok az exszel kapcsolatos mindennapi problémákra (beleértve a gyerekeket) - hogyan tanuljuk meg az extől, hogy legközelebb jobban válasszunk.

Életem szerelme:
Nicolas Cuche romantikus vígjátéka, könnyed, elegáns és mégis igényes alkotás. A történet a félreértések klasszikus vígjátékát idézi, ahol képzelet és valóság, átok és szerencse, barátság és szerelem elválaszthatatlanul fonódik egybe, folyamatos nevetésre késztetve a nézőt. A történet főszereplője Julien Monnier, a harmincas éveiben járó párterapeuta, aki minden, vele kapcsolatba lépő lányra szerencsétlenséget hoz. Így jár Joannával is, de a lány megérti: a bosszantó kellemetlenségek ellenére, vagy éppen azok hozományaként, megtalálta az igazi szerelmet és a sikerhez vezető utat a karrierjében.

A filmművészet iránt érdeklődőknek ajánljuk

Forgatókönyv:
Kalauz lépésről lépésre, az ötlettől a kész könyvig. Syd Field a nemzetközi forgatókönyvírás legelismertebb szakértője, Forgatókönyv című könyve pedig világszerte a forgatókönyvírók, írók bibliája. NEM CSAK FORGATÓKÖNYVÍRÓKNAK!
Az ötlettől a karakterig, a nyitójelenettől a kész könyvig – Field műve könnyen elsajátítható szabályokat és módszereket kínál kezdő és gyakorló írók számára egyaránt; világos, pontos tételein hollywoodi írónemzedékek nőttek fel. A Forgatókönyv-ből kiderül, miért olyan fontos a forgatókönyv első tíz oldala, hogyan kell megragadni az olvasót már az első oldalon, megtudjuk, miért a szerkezet és a karakter a forgatókönyv tartópillére, és azt is, hogyan adaptáljunk filmre színdarabot, regényt vagy újságcikket. A Forgatókönyv-et – mely most először jelenik meg magyarul – ajánljuk mindenkinek, aki papírra szeretné vetni a fejében forgó filmet.

Ketten a hullámban:
A film a francia újhullám két legendás alakjának (François Truffaut és Jean-Luc Godard) párhuzamos életrajzát mutatja be, miközben bepillantást nyerhetünk a filmtörténet egyik legszínesebb, a legnagyobb kihívásokat kereső korszakába. Ekkor Truffaut és Godard még barátok voltak, de talán a sikernek, vagy a különböző társadalmi hátterüknek, személyiségüknek és alkotói felfogásuknak köszönhetően szembe kerültek, a sajtó pedig mohón figyelte és nagyította fel az eseményeket.

Bájos történetek

Herb és Lorna:
Herb Piper és életvidám felesége, Lorna a Long Island-i Babbington tengerparti városkájának idilljében élnek. Herb Studebaker autókat árul, odahaza a pincében barkácsolgat önjelölt feltalálóként, és igyekszik elkerülni a rossz befektetéseket. Napos délutánok és szépen ápolt pázsitok színesítik a párocska csöndes, szerény mindennapjait – elénk tárul Norman Rockwell Amerikája. Ám Herb és Lorna a házaséletük bugyraiban különös kis titkokat rejtegetnek egymás elől, melyek csak lassan sejlenek fel a szexualitás ezen univerzális misztériumát bemutató krónikában. Ez a humoros, megrendítő, szokatlan szerelmi történet finoman boncolgatja a rejtélyt, hogy mi az, ami képes együtt tartani két embert még hosszú évek múltán is. Amikor Peter Leroy-nak tudomására jut, hogy néhai nagyszülei voltak a mozgatható erotikus ékszerek megszületésének meghatározó alakjai, kénytelen módosítani a róluk magában kialakított képen. Rádöbben, hogy ez a férfi és nő nem csupán az ő Mammamája és Pappapája voltak, hanem élettel teli, szenvedélyes emberek sok-sok rejtéllyel. Amikor Peter elhatározza, hogy felfedezőútra indul a múltba, szép lassan megismeri a valódi Herbet és Lornát. Végigköveti a szerelmüket, az eseményeket, amelyek e felé az elképesztően valószínűtlen életút felé terelték őket, és megpróbálja megfejteni vidámságuk és derűjük titkát. 

A provence-i fűszeres:
Napsütötte provence-i tájak, mindentől elzárt kedves, bogaras emberek, kihalás szélén álló gazdasági formák - A provence-i fűszeres magával ragadó film, amelyben bensőséges módon fonódik össze a főszereplők egyéni története és a környezet ahol játszódik. Eric Guirado filmjében a régi életmódok iránti keserédes nosztalgia felidézése, egy csipetnyi fűszeres iróniával keveredik, a játékos könnyedségbe komolyság vegyül, mindezt pedig egy húzdmeg-ereszdmeg ritmusú szerelmi történet keretezi.

Gyermekvállalás előtt, alatt, után...

Ha 1 nő gyereket akar:
Csermely Gyula egy szülész apa szemszögéből mondja el, hogyan fogant meg, milyen életet élt az anyja méhében, és hogyan jött világra apai/szülészi asszisztenciával kisfia, Móric. A józanul szakmai, ugyanakkor lágyan lírai történet, mely egyszerre mutatja meg, hogy mit gondol az orvos és mit érez a páciens, pofonegyszerűen magyarázza el az orvostudományban járatlan olvasónak a modern medicina hajmeresztően bonyolult eljárásait, és közben lazán mesél a gyereket váró család zűrös életéről.

Gyermekeim apja:
A filmes világban a producer általában minden dolgok legfőbb tudója, ő a kezdet, a vég és az őseredő. Ha ő nincs, nincs film sem, hiába van zseniális ötletek birtokában az író, vagy a rendező. A dán/francia Mia Hansen-Løve, az ismert francia filmproducer, Humbert Balsan tragikus öngyilkossága kapcsán, arról elmélkedik filmjében, ha meghal a producer, mi lesz a filmmel és mi lesz a családjával. Tarr Béla producerének váratlan halála ihlette a filmet, egy óda a házastársi szerelemhez. A producer minden percben rohan és telefonál, míg cége is épp a vesztébe rohan. Más kiutat nem találva öngyilkos lesz, így feleségére marad a pénzügyek kálváriája és a férj szellemi örökségének életben tartása.

Karriersztorik másként

Ébredj velünk:
Kétségbeesetten, de töretlen optimizmussal, Becky elhatározza, hogy talpán landol, és egyszer csak a Pirkadat, egy New York-i TV-csatorna bukdácsoló reggeli hírműsorának alkalmazásában találja magát. A csatorna viszont gyorsabban süllyed, mint maga a Titanic, és a béka feneke alatti nézettség csupán a jéghegy csúcsa: a stúdió kamerái a kőkorszakból származnak, a vezető producerek pedig reklámblokkonként adják egymásnak a kilincset. Becky megígéri a csatorna igazgatójának, hogy megállítja a zuhanást és fellendíti a nézettséget. Ennek érdekében a legendás híradóst, Mike Pomeroy-t kéri fel műsorvezetőnek egy olyan ajánlat kísértében, amelyre lehetetlen nemet mondani. Mike-nak persze borsódzik a háta a műsor komolytalan témáitól, ráadásul a másik – hozzá hasonlóan a végletekig hiú - ex-szépségkirálynővel és társműsorvezetővel, Colleennal is azonnal összeakasztja a bajszát. Becky életében az egyetlen jó dolog Adam Bennett, a csatorna egy másik, igen jóképű producere, ám az Ébredj velem sikertelensége kettejük bimbódzó kapcsolatára is árnyékot vet. Miközben Mike és Colleen a kamerák előtt iszapbirkóznak, Becky minden erejével szerelmi élete, hírneve, illetve maga a műsor megmentésén fáradozik, mielőtt a csatorna végképp lehúzná előttük a rolót. 

A provence-i fűszeres:
Napsütötte provence-i tájak, mindentől elzárt kedves, bogaras emberek, kihalás szélén álló gazdasági formák - A provence-i fűszeres magával ragadó film, amelyben bensőséges módon fonódik össze a főszereplők egyéni története és a környezet ahol játszódik. Eric Guirado filmjében a régi életmódok iránti keserédes nosztalgia felidézése, egy csipetnyi fűszeres iróniával keveredik, a játékos könnyedségbe komolyság vegyül, mindezt pedig egy húzdmeg-ereszdmeg ritmusú szerelmi történet keretezi.

Gyermekekről... gyermekeknek

Emerson & Tsa.:
Van egy ország, Mordia, ahol sohasem süt ki a nap, ahol mindig borongós az idő, és ahol az embereknek soha sincsen jókedvük. De még egy árva huncut pillanatra sem. És így megy ez már emberemlékezet óta. Egészen addig, amíg egy napon szörnyű dolog nem történik: IV. Burgum, Mordia királya egy reggel Jobb lábbal kel fel. No mit szóltok? Hogy semmit? No persze, hiszen nem ismeritek Mordia királyi udvarának tizenöt kötetes Etikett - és Protokoll szabályzatát, amelynek a második kötetben feketén - fehéren olvasható, hogy Mordia mindenkori királya minden reggel köteles Bal lábbal felkelni az ágyból, hogy ezzel is rossz példát mutasson hűséges alattvalóinak. Ehhez képest a király kedvesen viselkedik, vicceket mesél a szolgálóknak, mértéktelenül falja a fagylalatot, és még a napot is kisütteti az udvari meteorológussal. Hát csoda, hogy az alattvalók rémülten szerteszét szaladnak? Lássuk be, hogy nem csoda. Fő is Bikacsöki Balambér, Mordia főudvarmesterének a feje, hogy mitévő legyen. Végezetül nem tud mást kisütni, mint azt, hogy csak bűntény történhetett: valaki előre megfontolt szándékkal ellopta őfelsége rosszkedvét. Fel is fogad hát egy magándetektívet, hogy a tettes nyomára jusson, s hogy végre visszaszerezzék Őfelsége megszokott, régi, jól bevált rosszkedvét.

Kezeket fel, srácok!:
A nyugat-európai országok egyik legégetőbb problémája a migráció, ami olyan politikai, etnikai és kulturális problémákat vet fel, amelyek már nem egyszerűen a statisztikai és bevándorlási hivatalok hatáskörébe tartoznak, hanem a lakosság életében is új szituációkat teremtenek. Roman Goupil filmje bebizonyítja, hogy egy ilyen helyzetben is meghatározóak lehetnek a humánus értékek, így a másság elfogadása, a szolidaritás, a kitartás és önfeláldozás egy másik emberért. Mindezt pedig a gyerekkor tiszta és varázslatos tükrén keresztül láthatjuk.

Két történet a média világáról

Ébredj velünk:
Kétségbeesetten, de töretlen optimizmussal, Becky elhatározza, hogy talpán landol, és egyszer csak a Pirkadat, egy New York-i TV-csatorna bukdácsoló reggeli hírműsorának alkalmazásában találja magát. A csatorna viszont gyorsabban süllyed, mint maga a Titanic, és a béka feneke alatti nézettség csupán a jéghegy csúcsa: a stúdió kamerái a kőkorszakból származnak, a vezető producerek pedig reklámblokkonként adják egymásnak a kilincset. Becky megígéri a csatorna igazgatójának, hogy megállítja a zuhanást és fellendíti a nézettséget. Ennek érdekében a legendás híradóst, Mike Pomeroy-t kéri fel műsorvezetőnek egy olyan ajánlat kísértében, amelyre lehetetlen nemet mondani. Mike-nak persze borsódzik a háta a műsor komolytalan témáitól, ráadásul a másik – hozzá hasonlóan a végletekig hiú - ex-szépségkirálynővel és társműsorvezetővel, Colleennal is azonnal összeakasztja a bajszát. Becky életében az egyetlen jó dolog Adam Bennett, a csatorna egy másik, igen jóképű producere, ám az Ébredj velem sikertelensége kettejük bimbódzó kapcsolatára is árnyékot vet. Miközben Mike és Colleen a kamerák előtt iszapbirkóznak, Becky minden erejével szerelmi élete, hírneve, illetve maga a műsor megmentésén fáradozik, mielőtt a csatorna végképp lehúzná előttük a rolót.

Ketten a hullámban:
A film a francia újhullám két legendás alakjának (François Truffaut és Jean-Luc Godard) párhuzamos életrajzát mutatja be, miközben bepillantást nyerhetünk a filmtörténet egyik legszínesebb, a legnagyobb kihívásokat kereső korszakába. Ekkor Truffaut és Godard még barátok voltak, de talán a sikernek, vagy a különböző társadalmi hátterüknek, személyiségüknek és alkotói felfogásuknak köszönhetően szembe kerültek, a sajtó pedig mohón figyelte és nagyította fel az eseményeket.

Komolyabb hangvételre vágyóknak

13 1/2:
Mit tennél, ha egy nap kiderülne, hogy minden, amit az eddigi életedről tudtál, hazugság? Hogy élnéd túl ép lélekkel, ha szörnyű gyilkosságok emléke és egy javítóintézet komor valósága jutna osztályrészedül a boldog és gondtalan gyermekévek helyett?
Dylan élete 11 éves korában borzalmas rémálommá változik. Egy tragédia és a múlt árnyai felnőtt koráig kísértenek, mígnem találkozik a szintén hányatott sorsú Pollyval és csodálatos kislányaival, és az élete új értelmet nyer. Pollyt azonban saját múltjának démonai és a titkolózások egyre bizalmatlanabbá teszik. Vajon képes ennyi szörnyűséget, titkot és félelmet túlélni egy kapcsolat? És vajon képes túlélni az igazságot? A 13 1/2 Nevada Barr egyedülálló, megrázó pszichotrillere, amely megjelenését követően hamar felkerült a New York Times bestsellerlistájára.

Menedék:
Heroin, családi dráma, drogfüggő anya terhessége, terhes-szex, meleg pasik, napfény, tengerpart, méla esték egy villában, nyugtalan alvásból zörejre ébredés egy szellős, világos, elegáns szerkezetű, tömör drámában. Francois Ozon "Halál-trilógiájának" befejező része. A Menedék, ízlésesen megfogalmazott elbeszélésmódja könnyednek, szinte légiesnek tűnik, holott a történet rendkívűl súlyos. Francois Ozon mesterire csiszolt szakmaiságát üdvözölhetjük újra, egy olyan film belső tájain, ahová önmagunk elől menekülünk.

Kosztümös "csomag"

Emerson & Tsa.:
Mi kinyomozunk és lenyomozunk, informálunk s dezinformálunk, megfigyelünk és figyelmeztetünk, egyszóval kigubancoljuk leggubancosabb ügyeiket. Sárkány nem akadály.
Emerson, a világhírű magándetektív nyomozni kezd. Szökésben lévő királylány, száműzött álruhás királyfi, néhány rejtélyes szabószámla, valamint a világ legpechesebb magándetektívje Lezsák Levente mesekrimijében, ahol természetesen minden jó, ha a vége jó, és persze a sárkányok sem maradnak éhen. 

Nannerl - Mozart nővére:
A film központi szereplője Mozart nővére Nannerl, aki kitűnő csellójátékos és kivételes hangja is van. Hiába virtuóz előadó, apja nem engedi hegedülni és nem tanítja meg a zeneírás gyakorlatára. Nannerl köztes állapotban reked: magasan képzett és szenvedélyes zenész, de ugyanakkor nő, akinek kötött szerepe van, egy olyan korban, amikor e két út között nincs átjárás. A film hangoltságát az eredeti helyszínek, a kiváló jelmezek és a szereplők mozgásának lassú, helyenként absztrakt koreográfiája teremti meg. A szenvedélyek, a dráma nem valósulhat meg, ebben a normatív, etikett által szabályzott világban. Nannerl, ahogyan az egész Mozart család, a zenében és a zene által él érzékeny és önfeláldozó életet.

Kultusz könyvhöz kultfilm

Reklámország peremén:
A Reklámország peremén tagadhatatlanul önéletrajzi ihletésű könyv, amelyben az író izgalmas és sziporkázóan szellemes portrét rajzol generációjának – az első magyar yuppie-nemzedéknek – tagjairól.
Az egyes szám második személyben fogalmazott mű reklámszlogen-gyártó főhőse szűk, de irigylésre méltóan összetartó baráti körrel és harmonikus családi háttérrel rendelkezik. Látszólag semmi baj vele, és mégis. Néha kicsit rosszul érzi magát a bőrében, akárcsak a barátai. Talán az zavarja (őket), hogy túl könnyen pottyannak az ölébe (ölükbe) a dolgok. A többiek sorra el is „hullanak” mellette, megkötik kompromisszumaikat, föladják álmaikat, vagy ami még tragikusabb, sőt életveszélyes: képtelenek megalkudni a realitásokkal. Ő viszont ezerrel hajszolja az „igazit”: nőt, bulit, életcélt. Iszik, dohányzik, szív, csajozik (mindezt módjával és a leszokás feltett szándékával), több egyetemen bepróbálkozik (némelyiken a diplomáig is eljut), állandó időzavarral küzd és folyton „görcsöl”, mert képtelen megfelelni szülei (önmaga, barátnője) elvárásainak. Mindig a könnyebbik megoldást választja, még akkor is, ha ez a nehezebb. Általában rosszul tűri a konfliktushelyzeteket és a kudarcokat, amire megvan az ideológiája: császárral született, így már a kezdeti gyötrelmeket is megspórolta neki a sors (az orvos szikéje). Feltett szándéka, hogy megtalálja azt a keskeny mezsgyét, amelyen elegyensúlyozhat a happy end felé. A könyv végén a meccs döntetlenre áll. Domokos Gábor a felnőtté válás kalandregényének 21. századi prototípusát alkotta meg, méghozzá bravúrosan. Egyetlen szavát se lehet komolyan venni, mégis minden szava igaz.

Fehér éjszaka:
Egy éjszaka, egy drogüzlet, két átverés, menekülés, gyermekrablás - egy igazi francia rendőrfilm. Frédéric Jardin egyetlen éjszaka történéseit meséli el: 100 perc, feszített tempóban, tömény akció, váratlan fordulatok. Egy piszkos zsaru (Tomer Sisley – Largo Winch megformálója) története, aki megköti élete legnagyobb üzletét, de ezzel egy időben kockára teszi egyetlen fia életét. A film egyszerre alkalmazza a kortárs filmes és vizuális kultúra legújabb megoldásait, a klasszikus akció filmek feszített cselekményességét és az európai filmekből ismert lélektani motivációk logikáját. Egy igazi midcult film, ami biztosan a moziszékhez szögezi a nézőt.

Szerelemkeresés könnyed hangvételben

Papíron príma:
Waverly Bryson a húszas évei végén járó sikeres fiatal nő, akinek majdnem mindene megvan: álomállás a sportpíár területén, két igazi barátnő, és egy bár, ahol mindenki ismeri. Ami hiányzik viszont: egy jegygyűrű. Miután azonban faképnél hagyják az oltáránál, már nem is hiányzik neki annyira. Nem mellesleg rengeteg dolog köti le szabad vegyértékeit: távol élő kissé problémás papája, új munkahelyi riválisa, és a szűnni nem akaró félelem, hogy az élete nem úgy alakul majd, ahogy ő tervezte…, vagy ahogy kellene. Hogy megőrizze humorérzékét, Waverly édes-keserű, a szingli életet kifigurázó, vicces „Édesem-üzenetek” írogatásába kezd, melyből reményei szerint egy nap talán képeslapsorozat születhet. Amint Waverly visszabotorkál a randik porondjára (kalandorok és farmersortosok kíméljék!), magán- és szakmai élete majdnem összecsattan.

Életem szerelme:
Nicolas Cuche romantikus vígjátéka, könnyed, elegáns és mégis igényes alkotás. A történet a félreértések klasszikus vígjátékát idézi, ahol képzelet és valóság, átok és szerencse, barátság és szerelem elválaszthatatlanul fonódik egybe, folyamatos nevetésre késztetve a nézőt. A történet főszereplője Julien Monnier, a harmincas éveiben járó párterapeuta, aki minden, vele kapcsolatba lépő lányra szerencsétlenséget hoz. Így jár Joannával is, de a lány megérti: a bosszantó kellemetlenségek ellenére, vagy éppen azok hozományaként, megtalálta az igazi szerelmet és a sikerhez vezető utat a karrierjében.

Útkereséshez


Minden, amit tudni akartál az EX-ről:
Minden, amit tudni akartál az exről segít túlélni a drámát, és megtanít, hogy: - hogyan szerezzük vissza hatalmunkat a destruktív ex felett - ki irányít az exekkel folytatott viszonyban - ha függőségi viszony áll fenn az exszel, hogyan szabaduljunk tőle - hogyan kezeljünk egy szükségszerű kapcsolatot az exszel - hogyan zárjunk le egy kapcsolatot az exszel - hogyan viszonyuljunk társunk exkapcsolatához - praktikus tanácsok az exszel kapcsolatos mindennapi problémákra (beleértve a gyerekeket) - hogyan tanuljuk meg az extől, hogy legközelebb jobban válasszunk.

Seraphine:
Martin Provost filmje, Séraphine de Senlis (1864-1942) a naiv festészeti irányzathoz sorolt festőnő élettörténetét meséli el. Séraphine egy közönségesnek tűnő takarítónő, de kezében bármilyen anyag: a templom gyertyáiból elcsent faggyú, vagy a rét virágai, csodává válik, a művészet csodájává. A fáradságos napi munka után éjjel festett, titkos elszigeteltségben, míg meglehetősen nagy gyűjteménye felfedezésre nem került. A festőnő természetközeliségének és misztikus hitének művészi látomásai, nem csak a megfestett képekben fejeződnek ki, ezt a misztikus szépséget, a világ buja és fenséges ornamentikáját mutatja meg a film képi világa is.

Társadalmi problémákra érzékenyeknek

Vakmerő remények:
Vakmerő remények című könyvében Barack Obama újfajta politikát hirdet – olyan politikát, amely az amerikai embereket összekötő értékeken alapul. Tökéletesen tisztán látja Amerika helyét a világban, üdítően őszintén ír családi életét, illetve a szenátusban eltöltött éveiről.
Obama e könyvében tanúságot tesz politikai meggyőződéséről, és arra biztatja népét, hogy továbbra is őrizze meg optimizmusát, ami mindig is meghatározta társadalmukat, és ami a pozitív irányú változások egyetlen reménye lehet.

Hétszer lenn, nyolcszor fenn:
Jól menő állás, felfelé ívelő karrier, életbiztosítás, takaros ház, minimum két gyerek, ezek az alapvető feltételei egy, a társadalmi normáknak megfelelő életnek. De mi a helyzet azokkal a perifériára szorult emberekkel, akik egyik albérletből költöznek a másikba, egyik sikertelen állásinterjúról a másikra mennek? Hányszor kell a földre esni, hogy végül már föl se keljünk? Xabi Molia forgatókönyvíró, első rendezői munkája egy nő és egy férfi történetét meséli el, akik többszöri bukás után is képesek újra felállni. A film nem a túlfűtött dramatizálásra helyezi a hangsúlyt, ehelyett szerethető és érthető szereplőket teremt, akik mint oly sokan közülünk hétszer lenn, nyolcszor fenn vannak.

Formáld magad!

Az alli diéta:
E diétáskönyv, mely egy dietetikusok által fejlesztett és elfogadott csökkentett zsírtartalmú étrendet ismertet, elengedhetetlen része az alli programnak. Részletes menüterveit és ízletes receptjeit kifejezetten a siker maximalizálása érdekében áll
Az alli az első és egyetlen, az Európai Unió által engedélyezett, recept nélkül kapható testsúlycsökkentő gyógyszer. Klinikailag bizonyított, hogy csökkentett kalóriatartalmú és zsírszegény étrend mellett alkalmazva az alli segítségével 50%-kal nagyobb mértékű fogyás érhető el mint önmagában diétával. Az alli a szervezet által termelt enzimekre fejti ki a hatását oly módon, hogy megakadályozza az elfogyasztott zsír egy részének felszívódását.

A tánc:
Frederick Wiseman hét balettelőadás születését követi végig a Párizsi Operában. 
A kiváló előadások kulisszatitkaiba pillanthatunk be, így nem csak a csillogást, hanem az épület sötét, kopott belsejét, a szűk folyosókat, az elhasznált díszleteket is láthatjuk. Azt, hogy minden előadás, és minden zseniális koreográfus mögött, elképesztő mennyiségű munka van. Wiseman nem kommentál, nem magyaráz, ő és kamerája végig észrevétlen marad, (ami a rengeteg tükör miatt tényleg különleges teljesítmény) egyszerűen csak megmutatja nekünk azt, amit tényleg érdemes látni.


Önmagunk megvalósítása

Hogyan shoppingoljunk férjet?:
Amerika egyik legismertebb vásárlási és fogyasztási szakértője, Janice Lieberman, megosztja velünk a legkiválóbb módszereket és titkokat arra az esetre, amikor életünk legfontosabb darabját, a férjünket szeretnék "beszerezni".
Lieberman rámutat arra, hogy hogyan esünk rendszeresen ugyanabba a csapdába, és nyúlunk a nem megfelelő darabért a beszerző körút során.

Seraphine:
Martin Provost filmje, Séraphine de Senlis (1864-1942) a naiv festészeti irányzathoz sorolt festőnő élettörténetét meséli el. Séraphine egy közönségesnek tűnő takarítónő, de kezében bármilyen anyag: a templom gyertyáiból elcsent faggyú, vagy a rét virágai, csodává válik, a művészet csodájává. A fáradságos napi munka után éjjel festett, titkos elszigeteltségben, míg meglehetősen nagy gyűjteménye felfedezésre nem került. A festőnő természetközeliségének és misztikus hitének művészi látomásai, nem csak a megfestett képekben fejeződnek ki, ezt a misztikus szépséget, a világ buja és fenséges ornamentikáját mutatja meg a film képi világa is.

A jövőnk megóvásához

Vakmerő remények:
Vakmerő remények című könyvében Barack Obama újfajta politikát hirdet – olyan politikát, amely az amerikai embereket összekötő értékeken alapul. Tökéletesen tisztán látja Amerika helyét a világban, üdítően őszintén ír családi életét, illetve a szenátusban eltöltött éveiről.
Obama e könyvében tanúságot tesz politikai meggyőződéséről, és arra biztatja népét, hogy továbbra is őrizze meg optimizmusát, ami mindig is meghatározta társadalmukat, és ami a pozitív irányú változások egyetlen reménye lehet.

Severn, gyermekeink hangja:
Jean-Paul Jaud, Vigyázat ehető! - a francia bioforradalom rendezőjének új filmje a mindössze tizenkét éves Severn Suzuki történetével indul, aki generációjának jövőjéért szólalt fel, az 1992-ben Rio de Janeiróban összehívott Világcsúcson. Egyszerű és élhető jövőt szeretett volna, ahol az étel és a víz nem mérgezett és nem kell félnünk levegőt venni. Azóta eltelt majdnem húsz év, a helyzet pedig csak romlott. Severn most várja első gyermekét és újra beszél, ezúttal mindannyiunkhoz, a generációkon és személyes életeken átnyúló súlyos környezetvédelmi problémákról. 
A felelősségvállalás alól senki nem vonhatja ki magát, mert egyszer mindenki gyermek volt, és szülővé válik: „A földet nem nagyapáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön.” 
A Föld 4,5 milliárd éves története során, több olyan univerzális katasztrófát is túlélt, melyben az élet nagy része elpusztult. Most úgy tűnik éppen az ember, mint a Föld mostohagyermeke, sodorja veszélybe az életet a földön, a környezet érzékeny egyensúlyát. Ez a film, a Föld édes-gyermekeinek, környezettudatos és felelős hangja. Mint a film forgalmazói, reméljük minél több nézőhöz eljut.


A filmeket az alábbi városokban tudjátok megnézni:

  • Budapest
  • Debrecen
  • Eger
  • Jászberény
  • Kaposvár
  • Miskolc
  • Nyíregyháza
  • Szeged
  • Szentendre
  • Szolnok



0 megjegyzés:

Hozzászólás írása:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...